Hodnotiaca správa
Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole:
Predmet školskej inšpekcie : Stav a úroveň pedagogického riadenia, procesu a podmienok výchovy a vzdelávania v materskej škole.
Výkon štátnej inšpekcie : V čase od 23.4.2018 - 25.4.2018 vykonaná tématická inšpekcia ( celková úroveň )
Pozitívom v oblasti riadenia bola aktuálna, prehľadne spracovaná a evidovaná pedagogická a ostatná dokumentácia školy. Rozhodovanie riaditeľky školy bolo realizované v súlade s príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov. Finančný príspevok určený na výchovu a vzdelávanie 5-6 ročných detí bol účelne preinvestovaný. Pedagogická rada a metodické združenie plnili požadované funkcie a spoločne s ostatnými zamestnancami sa podieľali na dosahovaní zámerov a vízie školy. Profesijné kompetencie si pedagogickí zamestnanci, vrátane riaditeľky, priebežne zdokonaľovali účasťou na kontinuálnom vzdelávaní a samo štúdiom dostupnej literatúry. Vnútro školská kontrola vytvárala podmienky na zvyšovanie kvality pred primárneho vzdelávania v MŠ. Partnerský vzťah školy a rodiny, ako aj vzájomná spolupráca a prosociálnosť vnútorných a vonkajších partnerov školy podporovali pretrvávajúcu pozitívnu klímu školy. Zákonným zástupcom boli poskytované konzultačné a poradenské služby a informácie o napredovaní detí v súlade s ich záujmom a individuálnymi potrebami detí. Realizované projekty, školské a mimoškolské aktivity podporovali plnenie cieľov. Pozitívom v oblasti podmienok výchovy a vzdelávania bola 100% kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov. Čisté , priebežne udržiavané, funkčné a bezbariérovo upravené vnútorné a vonkajšie priestory vytvárali vhodné podmienky pre zmysluplný a bezpečný pobyt detí v MŠ.
Záver : Z oblasti riadenia 100%
Materiálno – technické podmienky a vybavenie MŠ zodpovedali zameraniu a potrebám školy. Školský poriadok obsahoval potrebné náležitosti, bol riadne prerokovaný a sprístupnený rodičovskej verejnosti. MŠ v súlade s úlohami v národných preventívnych – výchovných programoch a vlastným zameraním podporovala u detí radosť z aktívneho pohybu , zdravý životný štýl a ochranu vlastného zdravia aj zdravia iných v krízových situáciách ( poskytovanie prvej pomoci ).
Pozitívom v oblasti výchovy vzdelávania boli adekvátne zabezpečené podmienky na realizáciu VVČ a premyslený výber učebných pomôcok. Svojim srdečným prístupom a akceptovaním práva na robenie chýb vytvárali pre deti prostredie, v ktorom sa mohli cítiť prirodzene, spokojne a rešpektované. Učiteľky deti oboznamovali so zámermi VVČ. Očakávanými výsledkami a ich plnenie následne monitorovali. Grafomotorické zručnosti a predpoklady písania detí uplatňovali s použitím správnych techník, najmä pri vyfarbovaní obrázkov, v spontánnom kreslení a podpisovaním výtvarných produktov. V komunikácií dodržiavali zásady kultivovaného rečového prejavu. Chápali obsah komunikácie, význam a funkciu sprostredkovateľskej informácie. Manipulačné, pracovné a pohybové spôsobilosti si zdokonaľovali v praktických činnostiach. Seba obslužné činnosti zvládali primerane veku a svojim schopnostiam.
Záver : Z oblasti podmienky výchovy a vzdelávania 100%
Školská inšpekcia celkové zhodnotenie : veľmi dobrý