2. septembra sa opäť otvorili brány našej materskej školy. Deti, rodičia, ale hlavne p. učiteľky sa už veľmi tešili. Z tried sa ozýval smiech, spev a u tých najmenších aj troška plač.
Vitajte v školskom roku 2013/2014 v našej materskej škole..
Kolektív materskej školy Vám a najmä Vašim deťom praje príjemne strávený školský rok v kolektíve kamarátov a v rodinnom prostredí našej materskej škôly.
Oznamujeme rodičom, že prvý deň školského roku 2013/2014
je v pondelok 2.septembra 2013.
Adaptačný proces detí v MŠ – pre rodičov prváčikov
Pre dieťa je pobyt v materskej škole prirodzeným obohatením jeho fyzického a duševného života. Čas strávený v materskej škole je naplnený zmysluplnými aktivitami a činnosťami. Vaše deti čaká prajné prostredie, svet hier, hudby a pohybu, živej a neživej prírody, kultúry, vedy a techniky.
V septembri nastúpia do MŠ deti prvýkrát. Pre väčšinu z nich znamená táto zmena stres. Pre deti prítomnosť mamy zaručovala istotu a pocit bezpečia, materská škola v nich vzbudzuje strach a neistotu. Ťažkosti dieťaťa pri začleňovaní do kolektívu sú individuálne, vychádzajú z temperamentu detí a ich osobnosti, z výchovného štýlu v rodine a z citovej väzby na matku.
Príchod dieťaťa do kolektívu znamená novú formu socializácie, rešpektovanie sociálnej potreby dieťaťa na spolužitie s rovesníkmi. Deti sa učia poznávať povahové vlastnosti, taktiky správania a spôsoby prispôsobovania sa iným deťom. Pre úspech adaptačného procesu je najdôležitejšia spolupráca rodičov a učiteliek. Informácie rodičov o povahe a správaní dieťaťa pomáhajú ľahšie zvládnuť toto náročné obdobie. Dôležitá je jednotnosť, dôslednosť a trpezlivosť zo strany rodičov a učiteľov. Rodičia musia rozprávač s dieťaťom o materskej škole veľmi pekne, nerobiť z nej strašiaka, motivovať dieťa, aby sa do materskej školy a za kamarátmi tešilo.
Zopár rád pre bezbolestnejšie prvé chvíle v septembri :
1. Zobúdzajte deti skôr aby ste predišli časovému stresu.
2. Buďte pokojní, ak dieťa začne ,,vyjednávať“.
3. Nesľubujte odmeny za to, keď pôjde do MŠ bez plaču.
4. Rozprávajte dieťaťu cestou do MŠ čo budete robiť.
5. Ak dieťa plače a nereaguje na slová, odlúčenie čo najviac urýchlite.
6. S dieťaťom sa rozlúčte nežne a rozhodne odíďte.
7. Rozhovory s učiteľkou v ranných hodinách dieťa rozrušujú (informácie získavajte popoludní ! ).
8. Porozprávajte dieťaťu čo budete robiť keď sa vráti z MŠ.
9. Ak je lúčenie bolestné a plačlivé, zbytočne ho nepredlžujte, pani učiteľky vedia ako dieťa zaujať.
10.Pre dieťa prichádzajte usmiata, veselo komentujte dianie v MŠ (dieťa musí nadobudnúť pocit, že je všetko v poriadku).