Projekty
MÚDRE HRANIE ?
kde sa mohli prihlásiť všetky materské školy s vypracovaním PROJEKTU
o grant na podporu zlepšenia vybavenia MŠ
v oblasti
detských kníh a didaktických pomôcok.
Materská škola mohla získať max. 500 €, ak ju navštevuje menej ako 50 detí a max. 1 000 €, ak ju navštevuje 50 a viac detí.
MÁME DOBRÚ SPRÁVU A VEĽMI SA TEŠÍME.
NÁŠ PROJEKT BOL ÚSPEŠNÝ
A ZÍSKALI SME 999 €.
Finančné prostriedky budú použité na enviromentálnu výchovu ( pozorovanie a bádanie )
Aj naša materská škola sa zapojila do projektu v školskom roku 2019/2020 . Deti sa budú zoznamovať formou zážitkového učenia so zeleninou.
OKTÓBER: kapusta, tekvica, baklažán, brokolica
NOVEMBER: rukola, zeler, kel, fenikel
JANUÁR: batat, cícer, cvikla, petržlen
FEBRUÁR: šošovica, fazuľa, cibuľa, paradajky
MAREC: uhorka, paštrnák, šalát
APRÍL: špargľa, čakanka, reďkovka, špenát
MÁJ: jarná cibuľka, pažitka, cuketa, hrach, karfiol
JÚN: melón, kukurica, fazuľové struky, kaleráb
Tento projekt vznikol za pomoci občianskeho združenia Malý šéfkuchár bez čapice. Hlavným cieľom je upovedomiť verejnosť o nevšímanej nadváhe detí a narastajúcej obezite v rodinách.
Občianske združenie Malý šéfkuchár bez čapice je súčasťou celosvetovej kampane "Food Revolution", ktorú založil známy šéfkuchár Jamie Oliver z Veľkej Británie. Jeho cieľom je vrátiť vzdelávanie o stravovaní naspäť do školských osnov.
OZ Malý šéfkuchár bez čapice pravidelne organizuje detské kurzy varenia pre školákov, kurzy rodičov so škôlkármi, podporuje vzdelávanie o jedle, organizuje semináre o potravinách a stravovacích návykoch. Pod vedením šéfkuchára Zoltána Szalgo a podporou mesta Nové Zámky sa reštaurácia Panorama stala "foodrevolution" partnerom v zážitkovom vzdelávaní detí.
Ambasádorom Nadácie Jamieho Olivera je Jarka Kreškóciová.
V celom projekte ide o zážitkové učenie detí o zelenine.
Zážitkové učenie je jedna z najúčinnejších a najefektívnejších foriem vzdelávania sa. Jedná sa o prístup, kedy sa predkladajú deťom zážitky, vnímané každým zmyslom. Ak si na vlastnej koži zažijú niečo zaujímavé, vytvorí im to skutočné spomienky, ktoré pretrvajú omnoho dlhšie a silnejšie ako len nanútené vedomosti. Umývanie zeleninky, čistenie, krájanie, koštovanie, je tým najsilnejším zážitkom ako sa naučiť vnímať a milovať zeleninku.
Zážitkové učenie detí ovplyvňuje postoje dieťaťa, zlepšuje kooperáciu triedneho kolektívu, rozvíja kreativitu, posilňuje sebavedomie a dieťa sa učí bez toho, aby vedelo, že sa učí.
MŠ sa zapojila v školskom roku 2018/2019 do projektu, ktorý je zameraný na lepšie zrakové vnímanie textu, prostredníctvom menoviek pre deti.
Menovky sú farebné nálepky s menom a fotografiou dieťaťa na označenie skrinky, zakladačov, pracovných zošitov alebo vešiačikov.
Namiesto značiek, ktoré máte na skrinkách (dom, kvietok), bude mať dieťa na svojej skrinke, vešiaku a pod. vlastnú menovku s fotografiou.
Dieťa si lepšie zapamätá písmená svojho mena a rozpozná svoje označené veci. Zároveň sa predíde aj zámene s vecami iných škôlkárov.
- Bee Bot - projekt - digitálna hračka - stále pokračuje
Programovateľný robot – včielka „Bee-Bot“ – je ideálna pre rozvíjanie logického myslenia a metakognitívnych zručností u detí. Včielka je vhodný výukový nástroj pre výučbu základov programovania, programovacích jazykov, informatiky a matematiky pre deti materskej školy.
PRACUJEME S DIGITÁLNOU HRAČKOU BEE-BOT V MATERSKEJ ŠKOLE BAZOVSKÉHO 4
V Štátnom vzdelávacom programe ISCED 0 - predprimárne vzdelávanie je integrovaná prierezová téma - informačno - komunikačné technológie, ktorá sa prelína vo všetkých:
- kompetenciách,
- tematických okruhoch,
- vzdelávacích oblastiach:
- v PMO - ovládanie a práca s DT, rozvoj jemnej motoriky, vizuomotoriky,
- v KO - vhodne zvolené aktivity na rozvíjanie digitálnych kompetencií postupne hrovým spôsobom predlžujú schopnosť koncentrácie dieťaťa na jednu činnosť, schopnosť diferenciácie vnímania zložitejších tvarov, farieb, dieťa si rozvíja pamäť a myslenie.
- v SEO - pri dobre zvolených pravidlách si deti rozvíjajú interpersonálne aj intrapersonálne kompetencie. Postupne sa učia akceptovať názory iných, počkať na striedanie, zvoliť také riešenia situácií, aby sa vyhli konfliktu, učia sa odhadovať svoje možnosti a schopnosti a správať sa sebaisto.
- vo vzdelávacích štandardoch.
Digitálne technológie: predstavujú široký súbor prostriedkov, nástrojov, prostredí a postupov, ktoré využívame na podporu učenia a učenia sa, komunikácie, vyjadrovania sa , tvorby a pod.
Umožňujú deťom napredovať vlastným tempom, umožňujú dieťaťu pokusy a omyly.
Činnosti s DT realizujeme ako integrovanú súčasť celého obsahu výchovy a vzdelávania.
Zoznámenie sa s Bee-Bot - Čo je Bee-Bot?
Programovateľný robot – včielka „Bee-Bot“ – je ideálna pre rozvíjanie logického myslenia a metakognitívnych zručností u detí. Včielka je vhodný výukový nástroj pre výučbu základov programovania, programovacích jazykov, informatiky a matematiky pre deti materskej školy.
Taktiež pomáha k rozvoju kompetencií vo všetkých oblastiach vzdelávania.
• kamarátska včielka pre deti v predškolskom veku,
• jednoduchý prostriedok pre hravé učenie sa rôznych oblastí, spoznávanie písmen, čísla, orientáciu v priestore,
• programovateľná hračka: nástroj na rozvíjanie
• schopnosti plánovania, tvorby postupu pre riešenie jednoduchých problémov.
Materská škola využíva na prehlbovanie zdravotnej výchovy aj prácu s novou interaktívnou tabuľou, ako aj využitie digitálnych technológií – PC, Bee - Bot robotické včely s vytvorenými podložkami na tému ľudské telo, kde učiteľky vytvorili pre deti celotýždenný projekt zameraný na spoznávanie ľudského tela.
Ovocníčkové a zeleninové dni -projekt sa neustále vyvíja a prispôsobuje deťom
- cieľom je spoznávať a charakterizovať potraviny, ktoré škodia nášmu
zdraviu a naopak - potraviny ktoré sú užitočné pre naše zdravie
- detičky budú spoločne vystrihovať, maľovať obrázky ovocia a
zeleniny
- námetovou hrou budú triediť ovocie a zeleninu - podľa
farieb, veľkosti a tvarov,
- využijú interaktívnu tabuľu, Bee-bot - naše vitamíny – kreslenie v programoch
Nemocnica u Šmolka
Hlavným cieľom je pomôcť deťom zbaviť sa strachu z lekárov. V úlohe pacientov vystupujú plyšové hračky – medvedici, ktoré si naše deti prinesú do MŠ a oni, ako ich rodičia povedia doktorom, ktorých predstavujú medici, čo trápi ich miláčikov.
Sokoliarstvo Horus
Ucelený program, kde deti majú možnosť zoznámiť sa s dravcami a sovami, zobrať si ich na ruku a dotknúť sa ich. Celý program je spojený s výkladom a súťažami pre deti.
Proxíková Euroakadémia
Celoslovenský osvetový vzdelávací projekt určený primárne pre deti predškolského veku. Zameriava sa na výchovu a vzdelávanie detí predškolského veku v oblasti finančnej gramotnosti. Hlavným cieľom je hravou a zaujímavou formou deti naučiť, prečo si majú peniažky vážiť a šetriť, ako aj to, že následne treba dobre porozmýšľať na čo ich použijú.
Národný program prevencie obezity a duševného zdravia
MŠ aj tomto v školskom roku 2018/19 uskutočnia akcie pre detičky, vzhľadom k vypracovaným projektom :
1. Celoročnému Plánu aktivít školy - boja proti obezite ( výňatok ).
Konkrétne napĺňanie Národného programu prevencie obezity (NPPO) v podmienkach MŠ Bazovskeho 4
2. Celoročný Plán aktivít školy - národný program Duševného zdravia
- ciele: prevencie obezity.pdf / / duševné zdravie.pdf
Projekt HÝPSA SLOVENSKO ( spolupráca z TV Markíza zameraná na pohybovú výchovu )
PROJEKT PRE DETI DO KTORÉHO SA ZAPÁJAME V.docx (243,4 kB)
Ekovýchovný program Daphne
Mobilné planetárium
Pripravujeme sa na školu
Smolkovia radia deťom o zdraví